StopUMTS Logo
how to get rid of moles 
Zoeken
   
Voorlichting
17/05/18Slimme meter: overheidsre
02/05/18Wet kwaliteit, klachten e
Artikelen
19/05/18Planetary Emergency
15/05/18Pall letter to California
14/05/185G - Advantages - Disadva
13/05/18Shocking analysis of bloo
09/05/185G Radiation Dangers –
07/05/18The rapid rise of Autism
Berichten Nederland
17/05/18Slimme meter: Energie bes
17/05/18LTE in april goed voor 39
16/05/18Explosieve toename van kl
16/05/1833 meter hoge zendmast in
16/05/185G komt er aan, maar wann
Berichten België
10/05/18Persbericht: Parlementsle
03/05/18Wallonië ziet af van gro
Berichten Internationaal
18/05/18Geschiedenis van de ontwi
11/05/18Cyprus: Derde video om de
05/05/18COMPILATION of measures t
02/05/18Duitsland: Erstes Handyve
Ervaringen | Appellen/oproepen
29/04/18Huismeting bij een famili
25/04/185 GHz WiFi en hoofdpijn:
23/04/18Nuenenaren massaal ziek d
Onderzoeken
19/05/18The Effect of the Mret Wa
10/05/18Mathematical Structure fo
10/05/18Exposure of Insects to Ra
Veel gestelde vragen
13/05/17Vakantie? Witte zo
10/07/16Zeven veel gestelde vrage
Juridische informatie
15/05/18Brit dad sues Nokia for u
02/03/18Formal Complaint to the E
26/02/185G From Space & Santa Fe
Oproepen
24/05/18Lezing in Westerhoven: Sm
25/04/18Workshop: EHS en omgaan m
19/04/18Lezing: Smartphones, WiFi
Folders
10/09/17Brochures, folders, websi
29/04/16USA: Meer dan 50 tips voo
Briefwisselingen | Archief: 2008, 2005
04/05/18Ingezonden brief (mail) n
29/04/18Mail naar: het kerkbestuu
Illustraties
 Algemeen
 Fotoalbum zendmasten
 Wetenschappelijke illustraties
Slimme meter laten verwijderen    
Ga naar overzicht berichten in: Juridische Informatie

Slimme meter laten verwijderen
donderdag, 18 december 2014 - Dossier: Juridische informatie


Bron: mail van een lezer die het gelukt is een slimme meter te laten verwijderen.
18 dec. 2014


Hieronder de mail.

Aangetekende brief naar energienetbeheerder met daarin verzoek om verwijdering 'slimme' meters wegens gezondheidsklachten en plaatsing van gewone meters zonder mobiel netwerk. Vermelding klachten en dat dat een beperkend effect heeft op mijn werkmogelijkheden en sociale leven. Met daarin het verzoek om binnen 10 dagen schriftelijk te reageren op deze brief, omdat we anders genoodzaakt zijn om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Energie. Als bijlagen heb ik ingesloten: een verklaring van mijn huisarts betreffende mijn klachten in het kader van electromagnetische overgevoeligheid, alsmede een verklaring van mijn woonbiologe die daarin meetwaarden heeft vermeld en vermeld dat er inmiddels voldoende onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken melden dat belastingen met dergelijke meetwaarden ziekmakend kunnen zijn. Deze aangetekende brief c.c. versturen naar ACM (Autoriteit Consument & Markt) en de maatschappij die in opdracht van de netbeheerder de 'slimme' meters heeft geplaatst en naar mijn eigen energieleverancier.

In mijn geval kreeg ik geen enkele reactie van netbeheerder, na telefonisch contact gaven zij aan de aangetekende brief niet ontvangen te hebben. Ik heb toen alle postgegevens incl. handtekening voor ontvangst opgezocht en gescand en het complete bovenstaande pakket van brieven, verklaringen en verzend/ontvangsbewijzen per mail via de website van de netbeheerder nogmaals toegezonden waarbij ik ze 2 dagen de tijd gaf om alsnog schriftelijk te reageren. In principe had ik al naar de geschillencommissie kunnen gaan en het hele verhaal daar neerleggen, dat kost heb ik begrepen ongeveer 50 euro, dat moet binnen 30 dagen na verzending van je aangetekende brief. Die doen dan een uitspraak en die is bindend. Uiteindelijk heeft netbeheerder binnen die 2 dagen aangegeven kosteloos de 'slimme' meters te laten vervangen.

Tip: alles schriftelijk communiceren, telefonisch werkt niet!
Let op dat je altijd om schriftelijke reacties vraagt, ook al proberen zij het eerst telefonisch, laat alles schriftelijk bevestigen!!

Zie ook:
welketoekomst.wordpress.com/2013/02/18/weinig-mensen-weigeren-privacy-gevoelige-slimme-energiemeter/ .

Zie verder:
www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen/10489/redir
febr. 2017
voor andere mogelijke acties, naar een andere provider (dreigen te) gaan kan wel eens sneller werken.


Ga terug naar het hoofdmenu
Afdrukken | Vragen | RSS | Disclaimer