StopUMTS Logo
how to get rid of moles 
Zoeken
   
Voorlichting
05/02/18Voorlichting voor wie nie
23/01/18Meetspecialisten, afsc
Artikelen
21/02/18Noppies introduceert tege
18/02/18Can Cell Tower Radiation
14/02/18Vaccins: een veiligheidsv
11/02/18Autisme: New CDC Statisti
09/02/18De Volkskrant: Leven met
08/02/18Skepsis en de Vereniging
Berichten Nederland
16/02/18Blogs Hugo Schooneveld (v
15/02/18Mogelijk toch 5G-netwerk
15/02/185G: Nederlandse overheid
09/02/18Haarlemmers stappen naar
06/02/18Foto's: Ziek van Straling
Berichten België
14/02/18Stralingsoverlast door ze
13/02/18Strenge stralingsnormen b
Berichten Internationaal
21/02/18Engeland: smart meters -
17/02/1818 child smart watches fa
16/02/18Duitsland: Tewlekom - waa
15/02/18USA: SpaceX mag van FCC-v
Ervaringen | Appellen/oproepen
09/02/18Burostoel met smart activ
15/01/18Ziekmakende ervaringen me
12/01/18Soms is tinnitus geen tin
Onderzoeken
21/02/18Elektromagnetische velden
21/02/18New Large Animal Study, L
15/02/18Effects of electromagneti
Veel gestelde vragen
13/05/17Vakantie? Witte zo
10/07/16Zeven veel gestelde vrage
Juridische informatie
23/01/18Reeks publicaties op juri
23/01/18Juridisch advies en begel
19/01/18Afspraken voor beterere t
Oproepen
21/03/18Gratis informatiebijeenko
17/03/18Cursus straling meten voo
03/03/18Lezing: Wat doen elektrom
Folders
10/09/17Brochures, folders, websi
29/04/16USA: Meer dan 50 tips voo
Briefwisselingen | Archief: 2008, 2005
20/02/18Voorbeeldbrief Gemeentera
11/02/18Open brief aan KPN na ond
Illustraties
 Algemeen
 Fotoalbum zendmasten
 Wetenschappelijke illustraties
Slimme meter laten verwijderen    
Ga naar overzicht berichten in: Juridische Informatie

Slimme meter laten verwijderen
donderdag, 18 december 2014 - Dossier: Juridische informatie


Bron: mail van een lezer die het gelukt is een slimme meter te laten verwijderen.
18 dec. 2014


Hieronder de mail.

Aangetekende brief naar energienetbeheerder met daarin verzoek om verwijdering 'slimme' meters wegens gezondheidsklachten en plaatsing van gewone meters zonder mobiel netwerk. Vermelding klachten en dat dat een beperkend effect heeft op mijn werkmogelijkheden en sociale leven. Met daarin het verzoek om binnen 10 dagen schriftelijk te reageren op deze brief, omdat we anders genoodzaakt zijn om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Energie. Als bijlagen heb ik ingesloten: een verklaring van mijn huisarts betreffende mijn klachten in het kader van electromagnetische overgevoeligheid, alsmede een verklaring van mijn woonbiologe die daarin meetwaarden heeft vermeld en vermeld dat er inmiddels voldoende onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken melden dat belastingen met dergelijke meetwaarden ziekmakend kunnen zijn. Deze aangetekende brief c.c. versturen naar ACM (Autoriteit Consument & Markt) en de maatschappij die in opdracht van de netbeheerder de 'slimme' meters heeft geplaatst en naar mijn eigen energieleverancier.

In mijn geval kreeg ik geen enkele reactie van netbeheerder, na telefonisch contact gaven zij aan de aangetekende brief niet ontvangen te hebben. Ik heb toen alle postgegevens incl. handtekening voor ontvangst opgezocht en gescand en het complete bovenstaande pakket van brieven, verklaringen en verzend/ontvangsbewijzen per mail via de website van de netbeheerder nogmaals toegezonden waarbij ik ze 2 dagen de tijd gaf om alsnog schriftelijk te reageren. In principe had ik al naar de geschillencommissie kunnen gaan en het hele verhaal daar neerleggen, dat kost heb ik begrepen ongeveer 50 euro, dat moet binnen 30 dagen na verzending van je aangetekende brief. Die doen dan een uitspraak en die is bindend. Uiteindelijk heeft netbeheerder binnen die 2 dagen aangegeven kosteloos de 'slimme' meters te laten vervangen.

Tip: alles schriftelijk communiceren, telefonisch werkt niet!
Let op dat je altijd om schriftelijke reacties vraagt, ook al proberen zij het eerst telefonisch, laat alles schriftelijk bevestigen!!

Zie ook:
welketoekomst.wordpress.com/2013/02/18/weinig-mensen-weigeren-privacy-gevoelige-slimme-energiemeter/ .

Zie verder:
www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen/10489/redir
febr. 2017
voor andere mogelijke acties, naar een andere provider (dreigen te) gaan kan wel eens sneller werken.


Ga terug naar het hoofdmenu
Afdrukken | Vragen | RSS | Disclaimer